mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Dersin içeriği +Proje 1’e giriş: “Moda Masalları” | Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s: Ptoject .7-133 “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press, s.65-80;180-190 |
2 | Anlatı ve Kavram: Proje1 : “Moda Masalları ”: Okuma + Araştırma , Film izleme ; Dries + House of Z | Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Research and Design” , Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.36-81., |
3 | Marka ruhu+ Etkiler: Anlatı ve Kavram : Sunum1 + Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri : Proje1 : “Moda Masalları” | “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Young Fashion Designers”, Marta Hidalgo, 2007, Taschen, s.14-191, Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 14-57 |
4 | Tasarım süreci: Tasarım ve Koleksiyonu planı : Proje1 : “Moda Masalları” : Stil+ Teknik Çizim +Kumaş Seçimi (Tasarımcı ile Atölye ) | “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-115.,”Apparel product design and merchandising strategies” by Cynthia L. Regan,2008, Pearson Prentice Hall, s. 120-180 |
5 | Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje1 : “Moda Masalları” : Tasarım Seçimi + Tedarik Zinciri+ Konumlandırma +Sunum 2 (Tasarımcı ile Atölye) | “Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017, s. 300-360 |
6 | Ürün spesifikasyonları : Proje1 : “Moda Masalları” : Kumaş Kartelası + Maliyet ve Fiyatlandırma+ Satın alma + Renk ve Kumaş varyasyonları | “Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017, s. 450-500 ,Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-130 |
7 | Ürün/ Marka Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Katalog + Lookbook + Tanıtım materyalleri +Jüri | Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80, Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95 |
8 | Proje 2’ye giriş : “Denim Projesi ” : Sektörel Araştırma | Teknik Gezi + Firma Sunumu |
9 | Denim üretim + Kumaş + Pazar Tanımları +Tasarım ve Trend Araştırma: Proje 2: “Denim Projesi ” : Sunum 3 (Tasarımcı ile Buluşma ) | “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.139-147 |
10 | Marka Konumlandırma ve Koleksiyon Planlama: Proje 2:”Denim Projesi” + Pazar Analizi +Koleksiyon tasarımı + Taslaklar | “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.20-50., “Developing a Fashion Collection” , Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books ,s.110-120 |
11 | Koleksiyon ve Ürün Geliştirme : Project 2: “Denim Projesi” : Satın alma ve Tedarik +Teknik Çizim + | “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT,2016, s.50-120 |
12 | Tasarım ve üretim : Proje 2: “ Denim Projesi “ + Maliyet + Fiyatlandırma + Kalite Belirleme + Sunum 4 | “Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., s. 50-120., “Denim : From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press, 2002, s. S.60-90 |
13 | Ürün spesifikasyonları : Proje 2 : “Denim Projesi Bitirme ve Renk ( Yıkama)+ Tedarik ( Aksesuar + Malzeme+ Kumaş +Teknik Gezi 2 | “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications, s. 40-60.,” Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ,s. 20-55 |
14 | Ürün/ Marka Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Katalog + Lookbook + Tanıtım materyalleri | Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80, Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95 |
15 | Satış ve pazarlama : Proje 2 : “Denim Projesi | Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 90-120 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | The House of Viktor & Rolf by Caroline Evans and Susanna Frankel , Merell Publishers , 2008 Viktor and Rolf : Fashion Artists , National Gallery of Victoria , 2017 “Research and Design” by Simon Seivewright,2007, AVA publishing “ Pattern Magic” by Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT, Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub “Developing a Fashion Collection” by Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80, Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95 “Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin Kitabı Creative Fashion Presentations by Polly Guerin (2009), 2nd Ed. Fairchild Pub., Retail and Merchandise Management, by Nancy J. Rabolt (2009) 2nd. Ed. Fairchild, Apparel Merchandising: line starts here by Rosenau Jeremy A. (2001) Fairchild, Apparel Product Designs and Merchandising Strategies by , Cynthia Regan (2008) Pearson, |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 2 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 40 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | |
Arazi Çalışması | 2 | 5 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 2 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | 2 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 220 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest