11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Belirli bir pazar segmenti doğrultusunda tasarım/ marka kimliği oluşturabilecekler
  • Marka kimliği oluşturmada tasarım koleksiyonu geliştirmenin rolünü kavrayabilecekler
  • Bir moda markasının moda sektöründeki konumlandırma analizini yapabilecekler
  • Moda işi kapsamında tasarımcı ile ortak çalışma kültürü kazanabilecekler
  • Proje ve fikirlerininin profesyonel sunum yetilerini geliştirebilecekler
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş- Dersin içeriği +Proje 1’e giriş: “Moda Masalları” Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s: Ptoject .7-133 “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press, s.65-80;180-190
2 Anlatı ve Kavram: Proje1 : “Moda Masalları ”: Okuma + Araştırma , Film izleme ; Dries + House of Z Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Research and Design” , Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.36-81.,
3 Marka ruhu+ Etkiler: Anlatı ve Kavram : Sunum1 + Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri : Proje1 : “Moda Masalları” “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Young Fashion Designers”, Marta Hidalgo, 2007, Taschen, s.14-191, Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 14-57
4 Tasarım süreci: Tasarım ve Koleksiyonu planı : Proje1 : “Moda Masalları” : Stil+ Teknik Çizim +Kumaş Seçimi (Tasarımcı ile Atölye ) “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-115.,”Apparel product design and merchandising strategies” by Cynthia L. Regan,2008, Pearson Prentice Hall, s. 120-180
5 Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje1 : “Moda Masalları” : Tasarım Seçimi + Tedarik Zinciri+ Konumlandırma +Sunum 2 (Tasarımcı ile Atölye) “Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017, s. 300-360
6 Ürün spesifikasyonları : Proje1 : “Moda Masalları” : Kumaş Kartelası + Maliyet ve Fiyatlandırma+ Satın alma + Renk ve Kumaş varyasyonları “Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017, s. 450-500 ,Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-130
7 Ürün/ Marka Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Katalog + Lookbook + Tanıtım materyalleri +Jüri Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80, Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95
8 Proje 2’ye giriş : “Denim Projesi ” : Sektörel Araştırma Teknik Gezi + Firma Sunumu
9 Denim üretim + Kumaş + Pazar Tanımları +Tasarım ve Trend Araştırma: Proje 2: “Denim Projesi ” : Sunum 3 (Tasarımcı ile Buluşma ) “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.139-147
10 Marka Konumlandırma ve Koleksiyon Planlama: Proje 2:”Denim Projesi” + Pazar Analizi +Koleksiyon tasarımı + Taslaklar “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.20-50., “Developing a Fashion Collection” , Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books ,s.110-120
11 Koleksiyon ve Ürün Geliştirme : Project 2: “Denim Projesi” : Satın alma ve Tedarik +Teknik Çizim + “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT,2016, s.50-120
12 Tasarım ve üretim : Proje 2: “ Denim Projesi “ + Maliyet + Fiyatlandırma + Kalite Belirleme + Sunum 4 “Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., s. 50-120., “Denim : From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press, 2002, s. S.60-90
13 Ürün spesifikasyonları : Proje 2 : “Denim Projesi Bitirme ve Renk ( Yıkama)+ Tedarik ( Aksesuar + Malzeme+ Kumaş +Teknik Gezi 2 “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications, s. 40-60.,” Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ,s. 20-55
14 Ürün/ Marka Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Katalog + Lookbook + Tanıtım materyalleri Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80, Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95
15 Satış ve pazarlama : Proje 2 : “Denim Projesi Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 90-120
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

The House of Viktor & Rolf  by Caroline Evans and Susanna Frankel , Merell Publishers , 2008

Viktor and Rolf : Fashion Artists , National Gallery of Victoria , 2017

“Research and Design” by Simon Seivewright,2007, AVA publishing

“ Pattern  Magic” by Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King 

“Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group,

“Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis  , FIT,

Denim Style” by  Horst A Frederichs, 2014, Prestel .,

From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press

“Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications

Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform

”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub

 “Developing a Fashion Collection” by Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books

Brand Story: Cases and Explorations in Fashion Branding , 2016, Bloomsbury,s. 60-80,  Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95

“Beyond Design:The Synergy of Apparel Product Development” by Sandra Keiser, Bloomsbury, 2017

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dersin Kitabı     Creative Fashion Presentations by Polly Guerin (2009), 2nd Ed.

Fairchild Pub., Retail and Merchandise Management, by Nancy J. Rabolt (2009) 2nd. Ed. Fairchild, Apparel Merchandising: line starts here by  Rosenau Jeremy A. (2001) Fairchild, Apparel Product Designs and Merchandising Strategies by , Cynthia Regan (2008) Pearson,

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
2
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
40
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
2
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
5
Arazi Çalışması
2
5
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
2
25
Seminer/Çalıştay
2
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
220

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010